JUST NU LÄSER JAG...

JUST NU LÄSER JAG...
JUST NU LÄSER JAG

söndag 11 oktober 2015

Fangirl

Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Berghs

Cath är ettt Simon Snow-fan. Att skriva fanfiction om den otroligt populära karaktären är meningen med livet. Redan som barn uppslukades hon och tvillingsystern Wren av Simon Snow-serien. Det hjälpte dem när mamman försvann ur deras liv.
Nu ska de till samma collage och Wren har gjort klart för Cath att hon inte vill att de ska dela rum. Cath är utlämnad till en butter rumskompis vars kille hänger i deras rum för jämnan. Ovanpå detta en lärare i skrivarkursen som tycker fanfiction är skräp, och en snygg klasskompis som bara vill prata om ord. Och så är det pappan därhemma som hon oroar sig för. Han är känslig och skör och ovan att vara utan sina flickor.
Är Cath redo för ett eget liv utan Wren i sin närhet? Och vill hon gå vidare även om det innebär att hon måste överge Simon Snow?

Jag hade bara hört positiva saker om den här boken så mina förväntningar var skyhöga. När jag hade läst klart första kapitlet insåg jag att den här boken skulle bli en av mina favoriter. Det finns nästan ingenting dåligt att säga om den här boken, allt är perfekt. Rainbow Rowell ligger nu på delad första plats med Rick Riordan som mina favorit författare. Jag älskar Cath som är lite nördig med sin fanfiction, men ibland blev det lite tjatigt med alla Simon Snow- kapitlen i boken. Men, wow vilken bra bok! Jag sträckläste den på en dag, det är över 400 sidor. Och när jag hade läst ut den blev jag jätteledsen för jag ville att den skulle fortsätta i 1000 sidor till.

Jag ska snart läsa Eleanor and Parks, också av Rainbow Rowell, som enligt några av mina vänner är ännu bättre, om det ens är möjligt. Just nu försöker jag hitta en bok som ska få mig att komma över min bok-hangover, men det här är en bok som jag kommer läsa om flera gånger och jag hoppas att den kommer vara lika bra nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar