JUST NU LÄSER JAG...

JUST NU LÄSER JAG...
JUST NU LÄSER JAG

söndag 13 september 2015

Every Day, av David Levithan

Every day a different body.
Every day a different Life.
Every day in love with the same girl.

A har levt hela sitt liv genom att låna en dag från andra, sedan vid midnatt slits hen ur deras kroppar och vaknar upp i en ny varje  morgon. Hen har satt upp regler för sig själv, lägg dig inte i andras liv, bli inte för fäst vid kropparna och undvik att bli sedd. Det fungerade bra enda tills hen vaknade upp i Justins kropp. Justins flickvän Rihannon får A att lägga bort allt hen någonsin trott på, och blir förälskad i henne. Hen måste träffa henne varje sekund av varje minut av varje dag. Men hur ska hon förstå vad A är? Hur ska hon reagera? Hur ska A få henne att bli kär i hen?

Jag älskade boken väldigt mycket, framförallt för att den känns så verklig. Det hade kunnat vara två helt vanliga människor men samtidigt är historien påhittad. Det är vad som gör den unik, boken är två i ett, och väldigt smart skriven. Jag skulle tipsa alla att läsa den här boken eftersom den fick mig att både skratta och gråta. Det enda krångliga med boken är att A är en hen, men varje gång jag diskuterar boken med någon säger jag han. Jag tror att det beror på att den första kroppen A lånade som man fick läsa om var Justin, alltså en han, men trotts det är den definitivt läsvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar